dimecres, 23 de setembre del 2015

1.2. REALITZA LES ACTIVITATS SEGÜENTS AL TEU QUADERN:

1. Copia cada grup de paraules al costat de cada regla i separa les síl·labes:
a) quota, aiguader, freqüent, terapèutic
c) formació, reüll, conscient, avaria
b) desanimar, cooficial, reutilitzar, nosaltres
d) enganyar, rebuig, maqueta, guitarra

Regles
Exemples
1. No es poden separar els diftongs


2. No partirem alguns dígrafs


3. S’han de separar els prefixos.


4. Sí que poden separar-se les vocals que formen hiat



2. Completa aquestes paraules amb diftongs:
q…litat
aq…rel·la
ling…sta
ung…nt
paraig…
aig…s
q…stionari
q…ta
aq…fer
aq…ri
ping…
q...ranta
q…ntitat
aq…ducte

3. Separa les síl·labes d’aquestes paraules i, en cas d’haver-hi dues vocals juntes, digues si formen DIFTONG (DF), HIAT (H) o DÍGRAF (DG):
aquàrium

fletxa

paella

vosaltres

mareig

raqueta

canyamel

atles

setmana

dotzena

formatge

viatjàveu

contraindicació

canya

coexistir


 4. Encercla els diftongs: 
flauta, forquilla, fruita, funció, gàbia, gairebé, geografia, feina, greu, grua, guineu, història, indústria, jersei, llengua.

5. Separa en síl·labes aquestes paraules:
criatura, aigua, buidar, campionat, beure, bústia, carxofa, biblioteca, viatge, creure, colònia, estudiant, cristià, enlaire, aviat, guardiola, europeu, guant, llenyater, juliol, italià, nerviós, paraula, paracaigudes, pàtria, pingüí, quantitat, restaurant, quiosc,societat. 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.